Udlejning, Lotus, billigt, oplevelse, event

Om mig

Hvad får nogen til at investere i en racingcar fra UK. Det finder ud af, når du hyre en tur.

Det hele startede med at jeg igennem flere år igen og igen faldt tilbage til Lotus Elise, hvis jeg skulle have en ikonisk bil,  der skulle kunne købes for en almindelig lønmodtagers indkomst, måtte det være Elise, og helst version 1 med 111s opgradering. Reparationer, som der har været få af, skulle kunne klares som til normale vedligeholdelse omkostninger. Det skulle være sådan, at jeg ikke til dagligt skulle være bekymret, om jeg havde råd til at køre i den. 

Jeg så en i Tyskland, nærmere bestemt Frankfurt. Prisen blev 140.000 kr efter lidt forhandling. Rolig nu, efter skat mellemkomst, som skal bruge 18 måneders behandlingstid, nåede jeg på 240000 total. Efter en dag på forskellige tyske myndighedskontorer, kunne den køres hjem. Lad mig sige det med det samme. Det er ikke en dedikeret motorvejscruiser. Fed lyd javel, lynhurtig javel, men mega fed på små og snoede veje, ikke på lange motorvejsstrækninger.

Selvom man overholder hastighedsgrænserne er bilen voldsom underholderne at køre i, på mindre gerne små og snoede veje. Selv efter 5 års ejerskab er jeg stadig overrasket over for hurtig og oplevelsesrig den er.



Udlejning, Lotus, billigt, oplevelse, event